خطبه های نماز جمعه قم ۱۵ دی ۱۳۹۶

دوشنبه، 18 دی 1396

بسمه تعالی

خطیب آیت الله اعرافی                        15/10/96                            مصلی قدس قم

خطبه اول

 اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

الْحَمْدُ لِلَّهِ رب العالمین و صل الله علی سیدنا و نبینا أَبِی الْقَاسِمِ مصطفی مُحَمَّدٍ وَ عَلی آله الأطیَّبینَ الأطهَرین و لاسیُّما بقیه اللّه فی الارضین.

اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُون[1]»

عِبادَالله اُوصیَکُم وَ نَفسیِ بِتَقوَی الله وَ مُلازِمَه اَمرِه وَ مُجانِبَه نَهیِه وَ تَجَهَزوا عِبادَالله فَقَد نُودِیَ فیکُم بِالرَحیل وَ تَزَوَدوا فَإِنَّ خَیرَ الزاد التقوی.

 همه شما نماز گزاران گرامی، برادران و خواهران؛ ارجمند و شنوندگان و بینندگان عزیز و خودم را به تقوا و پارسایی و پرهیز از گناه و آلودگی های روحی و اصلاح نفس و تهذیب اخلاق توصیه و سفارش          می کنم.

امیدواریم خداوند به همه ما توفیق بندگی خالصانه خویش را عنایت و کرامت بفرماید.

در خطبه های پیشین پیرامون کمک آحاد جامعه، حکومت و مسئولان جامعه و خانواده برای شکل گیری خانواده های سالم و امن و معنوی اخلاقی، مطالبی را عرض کردیم و گفتیم که خانواده سلول جامعه است، سلامت، امنیت، معنویت، سلامت جامع خانواده بر همه جامعه اثر می گذارد، و قدم اول در شکل گیری خانواده سالم آن است که همه کمک کنند، تا جوانان به موقع و به درستی و به هنگام ازدواج کنند و خانه سالم در پرتو ازدواج سالم شکل گیرد، برای شکل گیری خانواده سالم و ازدواج به هنگام و به موقع  سه گروه به ترتیب دارای مسئولیت هستند.

اول: عموم جامعه، به عنوان یک واجب و مستحب کفائی در زمینه ایجاد بستر درست برای شکل گیری خانواده مسئول اند، این امر به شکل یک مستحب، و گاهی در حد وجوب کفائی؛ بر آحاد جامعه وظیفه است کمک کنند، بستر ها و زمنیه های لازم، در اشکال مختلف، فرهنگی اقتصادی، اجتماعی برای ازدواج به موقع و به هنگام و درست کمک کند، این وظیفه همگانی است، به عنوان یک تکلیف اجتماعی، بر عهده آحاد جامعه، و آیه شریفه «وَ أَنْکِحُوا الْأَیامى‏ مِنْکُم[2]» اشاره به این وظیفه عمومی و واجب یا مستحب کفائی بر آحاد جامعه داشت.

در روایات هم ملاحظه کردید چه ثواب های ذکر شده بود برای کسانی که گامی بر می دارند تا ازدواج های سالم و به موقع محقق شود.

دوم: خانواده است که در این زمینه مسئولیت ویژه ای دارند.

سوم: حکومت و نظام حکومتی است که دارای مسئولیت است، در خصوص خانواده هم به آیاتی اشاره شد و هم قریب به ۱۰ روایت و حدیث از منابع فریقین و عامه و خاصه در خطبه های قبل اشاره شد ، در آن روایات ملاحظه کردید، که با چه تاکیدی خانواده و به ویژه پدر، به تمهید زمینه های لازم برای ازدواج به موقع و به هنگام فرا خوانده شده، خانواده مسئولیت دارد، و پیشانی این مسئولیت پدر و مادرند، که وظیفه دارند به اشکال گوناگون زمینه های ازدواج به موقع و سالم را برای فرزندان شان فراهم آورند، غیر از آن تکلیف عام کفائی، برای آحاد جامعه، یک تکلیف ویژه ای برای پدر و مادر و بخصوص  پدر در روایات تبیین شده، و ثواب های که برای آن ذکر شده بود بسیار شگفت انگیز و بخصوص این نکته در چند روایت اشاره شده بود، که این نکته بسیار مهم، آن نکته در چند روایت آمده بود که اگر پدر و مادر و خانواده در انجام ازدواج به موقع فرزندان شان کوتاهی بکنند و به دلائل  و بهانه های واهی زمینه ازدواج به هنگام و درست را فراهم نکنند، و آنگاه فرزند آنها پا در گناه و معصیت قرار بگیرد خانواده و پدر و مادر در آن گناه سهیم اند، این در دو سه روایت آمده بود.

در این تکلیف نشان می دهد که پدر و مادر و بخصوص در چند روایت خصوص پدر مطرح است، به عنوان مدیر خانه مسئولیت دارد که زمینه ازدواج به موقع را برای فرزندانش فراهم بکند.

این تکلیف در شرایط عادی یک تکلیف استحبابی موکد است؛ اما می تواند در یک شرایط ویژه و آنگاه که مطمئن باشد، و یا احتمال عقلائی قوی بدهد که عدم اقدام برای ازدواج به موقع فرزندان، موجب آلودگی و گناه می شود، این تکلیف ممکن است، الزامی و ایجابی باشد، و اگر کسی با دارا بودن امکانات شرایط، و با اطمینان و احتمال عقلائی به اینکه فرد و جامعه دچار آسیب و آلودگی می شود به خاطر ازدواج های دیر هنگام و متاخر، مبتلای به ترک یک تکلیف است، اینجا تکلیف الزامی داره، و ترک آن تکلیف موجب معصیت و گناه است.

حالا خانواده ، پدر، و خانواده که مسئولیت زمینه سازی ازدواج به هنگام و سالم و آرام را دارند، چه کارهایی باید انجام بدهند، راه و رسم ادای این وظیفه چیست.

چند نکته را فهرست وار خدمت تان عرض می کنم.

۱. فرهنگ سازی درون خانه با شکل صحیح، برای اینکه فرزندان که به سن جوانی رسیده اند آماده ازدواج بشوند، این نیاز به یک فرهنگ سازی سنجیده و دقیق دارد، این یک وظیفه ای است که و شیوه ای است که خانواده باید به آن توجه کند.

۲. راهنمائی و ارائه مشاوره در ازدواج و انتخابات فرد برای ازدواج، این وظیفه ای است و شیوه ای است که اگر بخواهد، آن وظیفه را عمل بکند باید مشورت بده، با مهربانی و توصیه و با شیوه درست زمینه انتخاب را برای فرزندانش فراهم کند.

۳. این است که در اینکار اجبار و تحمیل نکند، ازدواج مقولهای نیست که با الزام و اجبار فقط شخص و پدر و مادر دیدگاه خود را ببینند، این کار غلطی است در روایاتی هم به این اشاره شده است، شما راهنمائی بده، مشورت بده، فرهنگ سازی بده، زمینه را ایجاد بکن، که فرزندانتان به موقع ازدواج بکند، اما به مرز الزام و اجبار و تحمیل نرو، چون ازدواج باید انتخاب باشه، عمری می خواهند این دو فرد باهم کانونی را تشکیل بدهند، فرزندانی را تربیت بکنند، خانه نیاز به مهر و صفا و علاقه مندی داره، الزام و اجبار درست نیست، گاهی پدرو مادر مصالح خودشان را می بینند، علاقه های خودشان را می بینند، این حتما ناصحیح است، باید علاقه های فرزند را ببینند اگر فرزند هم در انتخاب راه ناصحیحی می رود، راه آن راهنمائی است، مشاوره و هدایت فرزند است.

۴. ازدواج ها سهل آسان و متناسب تنظیم بشه، پرهیز بشود از چند عاملی که موجب تاخر ازدواجه، این عواملی که موجب تاخیر ازدواج می شود، یکی هزینه های مجالس و مراسم است، این وظیفه ها بار را سنگین می کند، جوان را می ترساند از اقدام.

دوم: پرهیز از سنگینی جهیزیه و لوازم منزلی است که براساس عرف گاهی خانواده همسر، گاهی خانواده مرد در آن مشارکت می کند، ولی مبنی باید بر یک اساس آسانی باشد که ازدواج را سنگین نکند.

سوم: پرهیز از مهریه های سنگین ، مهریه سنگین یک امر ناپسند است، مهریه سنگین نشانه وزانت یک خانواده نیست، و وقتی که در یک مسابقه شیطانی در افزایش مهریه ها ما قرار بگیریم، یعنی تاخیر ازدواج، روز به روز روی تاخیر ازدواج اثر می گذارد، هزینه صداق و مهریه باید متناسب و سنجیده و هر چه کمتر، البته زن در آنجا حقوقی دارد، نمیشود الزام کرد، اما توصیه به این است که مهریه و صداق سنگین نباشد.

چهارم: سخت گیری در معیار های انتخاب است، جوری باشد که خانواده ، خود جوان ها در انتخاب شان ملاک ها و معیار های سنگین ، غالبا را اصل قرار بدهند، و بگویند خانه باید اینطور باشد و…

این ملاک های مادی، که در روایت داریم که می فرماید، ازدواجی که بر اساس علاقه ای مادی فقط شکل بگیرد این ازدواج مبارک نیست، در ملاک ها باید معیارهای معنوی را در نظر گرفت و همینطور سخت گیری در شرایط زندگی، کجاها باشیم و چگونه باشه این ها موانع ازدواج به موقع است، خانواده باید فرهنگ سازی بکند مشاوره بدهد، تحمیل نکند، راهنمائی کند و از تشریفاتی که در این محورها عرض کردم پرهیز بکند، هر چه این تشریفات کنار برود ازدواج آسان تر و شیرینی و معنویت ازدواج افزون می شود، و خانواده می شود سالم تر.

ما به جای تمرکز روی این معیارها مادی که بعد روایات آن را هم خواهم خواند باید بریم به سمت معیارهای معنوی اخلاقی، عاطفی، اجتماعی خوب، ارزش های متعالی، این که آمد خانه ها می شود، خانه های سالم و شیرینی زندگی در یک فضای آرام معنوی دور از تجمل و تشریفات، شکل می گیرد. امیدواریم خداوند به همه خانواده های ما و همه مسئولان ما به همه جامعه ما این توفیق را بده که کمک بکنند، تا نسل جوان عزیز ما و فرزندان، گرانقدر ما به موقع ازدواج بکنند و در پرتوی ازدواج های سالم خانه های معنوی و اخلاقی شکل بگیر، به فضل و کرم الهی.

اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم

بسم‌الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا أَعْطَینَاکَ الْکَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ

 

خطبه دوم

اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 الحمدلله ربّ العالمین و صل الله علی سیّدنا ابی القاسم المصطفی محمّد(ص) وَ عَلی علیٍ امیرالمومنین و علی الصدیقه الطاهره فاطمه الزهراء و علی الحسن و الحسین سیّدی شباب اهل الجنه و علی الائمه المسلمین علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی و الخلف القائم المنتظر ساسه العباد و أرکان البلاد و أبواب الایمان و أمناء الرحمن و سلاله النبیین و صفوه المرسلین.

توصیه به تقوا

اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَکونُواْ مَعَ الصَّادِقِینَ[3]»

عباد اللَّهِ أُوصِیکمْ و نَفسِی بِتَقْوَی اللَّه.

همه شما و خودم را به تقوای الهی توصیه می کنم و فرازی از خطبه 191 نهج البلاغه در ادامه فرازهای پیشین تقدیم می کنم.

بعد از آنکه مولا ما را به تقوا و پارسائی فراخوانده اند و دوری از دنیا ، علاقه های دنیا که بنیان تقوا را سست می کند، فرمودند :« وَ لاَ تَشِیمُوا بَارِقَهَا وَ لاَ تَسْمَعُوا نَاطِقَهَا وَ لاَ تُجِیبُوا نَاعِقَهَا وَ لاَ تَسْتَضِیئُوا بِإِشْرَاقِهَا وَ لاَ تُفْتَنُوا بِأَعْلاَقِهَا » مردم در برابردنیا هوشمند و بیدار باشید، مبادا رعد و برق دنیا شما را به طمع بیافکند، مبادا به سخنان دنیا گوش فرا بدهد، مبادای دنیا را دنیال کنید، دنیال نور دنیا نروید، نور دنیا کم سو است، و پایان خواهد پذیرفت:« وَ لاَ تُفْتَنُوا بِأَعْلاَقِهَا » به اشیاء نفیس و گرانبهای دنیا مفتون نشوید و فریب نخورید، برای اینکه برق دنیا زود تمام خواهد، شد در این برق دنیا نوری وجود ندارد، سخنان دنیا شیطانی دروغ است واموال آن به تاراج، رفته است و نفائس دنیا بسیار ناچیز و بی ارزش است، این دنیا شایسته آن نیست که ما را بفریبد، به هوش باشید و سخن مولی را به گوش و جان بشنویم که جهان مادی اگر منهای خدا در دیده گان ما بزرگ قرار بگیرد و نمایش داده شود، مسیر ما مسیر شیطان و ضلالت و گمراهی است، خدایا تو را به پارسایان عالم و به  مقربان پیشگاه خودت قسم می دهیم، ما را از فتنه های دنیا مصون بدار، یاد نام شهدا و شهدای انقلاب اسلام و دفاع مقدس و مدافع حرم، و مقاومت اسلامی، به ویژه شهدای این شهر مقدس، شهدای روحانیت که این هفته گذشته مراسمات باشکوهی در تجلیل از هزار شهید روحانی استان قم، دوستانمان برگزار کردند و یاد همه شهیدان و شهدای 19 دی را گرامی میداریم، و به روان پاک همه شهیدان و پیشگامان انقلاب اسلامی و صاحبان حق بر ما و امام شهیدان تقدیم می کنیم صلواتی بر محمد و آل محمد.

مناسبت ها

و دهه بصیرت را گرامی می داریم، حضور پرشکوه ملت در ۹ دی برای محکوم کردن، آن فتنه آمریکایی را گرامی می داریم و حضور پرشکوه مردمان در برابر فتنه های اخیر به ویژه در قم در روز ۱۳ دی ماه را گرامی میداریم و تشکر می کنیم و برای همه عزیزانی که در مسیر انقلاب اسلامی و مواجه با توطئه های پیچیده دشمنان تلاش کرده و تلاش خواهند کرد، آرزوی موفقیت داریم.

در این خطبه به شکل کوتاه در دو محور پیرامون حوادث امروز کشورمان نکاتی را عرض می کنم.

محور اول: نکاتی در تحلیل حوادث و محور دوم در توصیه هایی که باید مورد توجه قرار بگیرد.

محور اول: ۱. نظام سلطه و سیطره شیطانی غربی و آمریکائی و صهیونیستی در جهت یکپارچه ستیزی عالم در تمدن غربی و مقابله با دولت ها و قدرت های مستقل همواره در تلاش بوده، جریان غربی دنبال این است که در عالم محور قدرتی مقابل گفتمانی که امروز بر غرب حاکم است شکل نگیرد.

و تلاش برای این است که ملت ها دولت ها به وابستگی کشانده بشوند و از استقلال آنها جلوگیری بشود، به ویژه در برابر انقلاب اسلامی که یک ظرفیت متعالی پیشرو و متمدنانه بر اساس اندیشه های اسلام بود؛ اینها همواره تلاش کرده اند و زنجیره وار در همه عالم اسلام ما شاهد این هستیم که خط ممانعت از استقلال و بازگشت امت اسلام به مجد و عظمت اسلامی دنبال میشده.

و این مسیری است که همچنان ادامه دارد، امروز هم هست، فردا هم خواهد بود و زنجیره توطئه های آشکار و نهان و روز به روز پیچیده تر البته، قطع نخواهد شد.

۲. استکبار عالمی و جهانی در طول ۴۰ سال گذشته در برابر یک پدیده ای بسیار مشعشع نورانی و انقلابی و بزرگ قرار گرفته است و حقیقتا خود را در برابر این پدیده بسیار مهم عاجز می بینند، و در سال های اخیر ما دیدیم در برابر امواج مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی، در لبنان عراق و سوریه، و انشالله در یمن و نقاط دیگر روز به روز احساس شکست کردند، صحنه ای از شکست را لمس کردند، این هم یک واقعیت است در برابر ایران تحریم آوردند، هزار مانع تراشیدند، ولی باز موفق نبودند، بعد از اینکه برجام را امضا کردند به تعهداتشون پایبند نبودند، باز هم حس می کنند، قلمی به جلو برنداشتند.

احساس شان احساس یک خسارت است، حتما شما بدانید در همه توطئه های موجود احساس خسارت در عمق جان آمرکائی ها جا گرفته و آنها حس می کنند، و بسیار از مواضع کلیدی خودشان را در جهان اسلام از دست دادند.

۳. اینها تحمل ایران انقلابی امن در بازار آشفته کشورهای نا امن منطقه و در برابر این امواج تروریستی را ندارد؛ این بارها به زبان آوردند ، اینها هم ترامپ و هم آن شاهزاده کذائی گفتند که ما اغتشاش را می آوریم تو متن ایران و خیابان های ایران، به خاطر اینکه آنها می بینند، در توطئه های متعدد شکست خوردند، کشورهای وابسته در معرض نا امنی هایی هستند که خودشان تولید کردند، و ایران امن و مقتدر را تحمل نمی کنند، و تصریح کردند، و تصریحات امروز دیگر تحلیل نیست، به صراحت کد های مختلف بلکه تصریحات مختلف وجود دارد که ما نا امنی می بریم، تو کوچه های ایران تو همه شهرهای ایران، و برای این البته سرمایه گذاری می کنند، سرمایه های هنگفتی به کار می گیرند.

۴. ما از اشکالات داخلی خودمان حتما نباید غافل باشیم ؛ ما اگر اشکالات داخلی خودمان غافل باشیم باز ضربه خواهیم خورد، اینکه کشور ما دچار پاره ای از اشکالات هست، در حوزه اقتصاد بیکاری، فساد ، آسیب های اجتماعی حقوق نجومی ، اختلاس ها، مال باختگی، اختلافات، حرمت شکنی هایی که انجام میگیرد، نسبت به ارزش های متعالی انقلاب اسلامی، ضعف ها در ساماندهی و برنامه ریزی، و اینکه اقدامات صریح و دقیق انجام نمی گیرده اینها مجموعه ای از اشکالات ماست.

فارغ از بحث های این طرف و آن طرف، باید این اشکالات را باور کنیم،  بدانیم، تحلیل کنیم، دنبال حل آن براییم.

۵. تلاشی وجود دارد که عظمت انقلاب اسلامی را بپوشانند، برادران، خواهران همه کسانی که مخاطب این سخن هستید، انقلاب اسلامی که مال ملت شما بزرگ است، آن همه دست آورد به بار آورد، استقلال شما، آزدی شما، شاخص ها ی گوناگون پیشرفت، رهائی از رژیم ستم شاهی، این ها مگر چیز کمی است، تلاش می شود در فضای مجازی و غیر مجازی که این دستاوردها ناچیز شمرده بشه، تا آنجایی که رژیم ستم شاهی که سرتا پا ظلم و جنایت بود، میخواد تطهیر بشه، این مصیبت بزرگی است، همه باید هوشیار باشیم.

۶. اعتراض در مسیر قانونی و نقد سازنده را همه باید پذیرا باشیم و ان را مغتنم بشماریم و کرامت معترض و جوان و هرکسی که مطالبه ای دارد،آنگاه که در مسیر قانونی انجام بشود باید قدر بدانیم، از اعتراض اشکال و نقد هراس نداشته باشیم.

بنده که مسئول شدم حتما باید ظرفیت این را داشته باشم، که اشکال را بشنوم، و به اعتراض احترام بگذارم.

۷. اعتراض غیر از اغتشاش است، اغتشاش، یعنی تعرض به مقدسات کشور، به ارزش های متعالی کشور ، کشته سازی مردم، تعرض به اموال و نوامیس، اینها یک مقوله ای است که هیچ دولتی تحمل نمی کنه، ملت ما هم همه در برابر اغتشاش، و فرو ریزی بنیان های یک نظام مقتدر توسط یک اقلیتی که ریشهای اصلی آن در دست خارجی هاست، و با پول های آنها اداره می شود، این همه حتما کشور ما، ملت ما، نیروهای امنیتی و نظامی ما و دولت ما و جامعه ما حتما این را تحمل نمی کند.

بنابراین اغتشاش و اعتراض دو مقوله است، یکی باید قدر دانسته بشه، در برابر یکی دیگر هم باید با کمال قاطعیت باید مقاومت انجام بشه، اغتشاشاتی هم که به خاطر مطالباتی که ابتدا بود و بعد مبدل شد به نفوذ اجانب و بیگانگان حسابش از صرف اعتراض جداست.

و استکبار عالمی هم همه آمدند پشت سر قصه، امروز همه میبینم، همه سرتا پا در منطقه و سطح بین الملل آمدند، دنبال اینکه ایران امن و مقتدر را مبدل به یک جامعه آشوب زده بکنند، و حتما ما در برابر این و ملت ما خواهد ایستد.

اما توصیه هایی که باید به آن توجه بکنیم، یک مردم اند، شما ملت بزرگ سهامدار انقلاب اسلامی هستید و همه ارزش ها به شما بر میگردد، شما هوشیار اید، باید در صحنه حضور داشته باشید، افتخار بیافرینید و آفریدید، شما در همین قم علرغم، مشکلاتی که ایجاد شد، که در آن گلایه هایی هم وجود داره، و باید به آنها توجه کرد، اما خودجوش مردم، ما از مصلی تا حرم پیوسته، قرار داشتند.

در حالیکه چند جور اعلام شده بود، مردم عزیز ما اینجور آمده بودند تو صحنه، از نیروگاه،آذر؛ باجک، چهارمردان، پردیسان، همه نقاط شهر شما آمدید، چون دیدید انقلاب مال خودتان است و در معرض خطره، ولو از ناحیه یک عده ای قلیلی اغتشاشگر.

مردم باید هوشیار باشند و در صحنه حاضر باشند، نگاه مان به بزرگان دینمان و رهبریمان باشد.

دوم: مسئولان باید پیام اعتراض را دریافت بکنیم، باید این مطالبات را جدی بگیریم، بیش از گذشته درصدد اقتصاد مقاومتی، وحدت حل مشکلات اقتصادی باشیم، از حاشیه روی خای بی جا باید دست برداریم این فریاد ملت، که ما مسئولان و مسئولان محترم باید بشنوند.

سوم: گروه ها و جناح هاست، باید بدانند، رهبری، قانون اساس حرکت کشور است و در این حوادث برخی همراهی کردند ، اعلام موضع کردند ، جای تشکر داره، برخی هم باید اینطور که وارد شوند، وارد نشدند، جای گلایه داره.

چهارم: معترضان، ما قدر شما را می دانیم، مطالبات شما درست است و باید دنبال بشه، اما در مجرای قانونی با حفظ آن حریم ها ، و اما نسبت به آن اغتشاشگران باید بگیم، بدانید آنهائی که آگاهانه و ناآگاهانه به قدرت های بیرون وصل شدند، تا دژ استوار انقلاب اسلامی را بشکنند، تا این میراث عظیم شهدا را مورد تزلزل قرار بدهند، قاطعانه بدانند، همه ملت ما و تمام نیروهای نظامی، وامنیتی اطلاعاتی ما در برابر اغتشاش و تعرض به اموال و نوامیس مردم با همه وجو د خواهندایستاد.

همه مسئولان متواضعانه باید در خدمت مردم باشند، اما این را هم باید بدانند، اغتشاشگرها که همه در برابر آنها خواهند ایستاد حامیان خارجی آنها، آمریکائی ها، صهیونیسیت ها، وابستگان منطقه ای شان هم ،آنها بدانند شما ۴۰ سال آزمودید، راههای زیادی رفتید، ضربه های زیادی زدید، از ما شهدای بزرگی گرفتید، اما بدانید ، به فضل خدا این انقلاب اسلامی ریشه در ارزش های متعالی اسلام و قرآن داره، ملت ما پای اسلام ایستادند، پای رهبری ایستادند، پای ارزش های اسلامی ایستادند، پای امنیت و آرامش کشورشان ایستادند و هرگز خواب های پریشان شما تعبیر نخواهد شد.

اولا باید از مردم عزیزمان در سراسر کشور سپاسگذار باشیم، مردم هوشیار آگاه، که به رغم مطالبه، که به رغم اعتراضاتی که دارند اما سر موقع می فهمند، چه باید بکنند، به ویژه مردم شریف عزیز قم، که اینجور شکوهمند در صحنه حاضر شدند، علرغم اشکالاتی که در مسیر پیدا شد بایدتشکرکرد.

حوزه بیدار ما، دانشگاه مقاوم ما، جوانان عزیز ما  و همه ملت شریف ما آمدند، و بعد از این هم خواهند آمد جای تشکر داره، همین جا باید از نیروهای انتظامی عزیزمان و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما که هم مقتدر بودند، و هم مهربان بودند، هم با روش های حکیمانه وارد میدان شدند، بسیج ما نیروی انتظامی ما نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما جای تقدیر و تشکر دارند، در سراسر کشور و به ویژه در قم که با حکمت درایت اقدام کردند و مردم هم به تبعیت از آنها آمدند، همراه آنها آمدند، و همه خادمان دیگری که در خدمت به انقلاب و اسلام تلاش کردند، و انشالله ما در ۱۹ دی رهنمود های رهبری را مردم شریف قم از زبان مبارک ایشان خواهند شنید و مسیر آینده را براساس آن و برای تعالی اسلام و پیشرفت، کشور عزیزمان خواهیم پیمود.

نسئلک اللهم و ندعوک باسمک العظیم الاعظم الاعز الاجلّ الاکرم یا الله و اللهم ارزقنا توفیق الطاعه و بعد المعصیه و صدق النیّه و عرفان الحرمه اللهم انصر الاسلام و اهله و اخذل الکفرو اهله.

خدایا باران رحمت و برکت را بر ما نازل بفرما، گناهان ما را ببخش، به ما توفیق عبادت و تضرع در پیشگاهت کرامت بفرما، همه شرور آفات را از امت اسلام و مقاومت اسلامی و از ملت عزیز و شریف ما دور بدار، شر دشمنان را به خودشان باز بگردان، مسئولان را در خدمت خالصانه به ملت شریف توفیق روز افزون عنایت بفرما؛ ارواح تابناک اموات درگذشتگان، درگذشتگان از این جمع علماء و مراجع در گذشته، شهدای گرانقدر و امام شهدا، و در گذشتگان از این جمع را با اولیاء خودت محشور بفرما، خدمتگزارات به اسلام، مقام معظم رهبری ، مراجع اعظام و همه خادمان انقلاب و اسلام موید و منصور بدار، سلام و درود ما را به پیشگاه بلند مرتبه امام دور از انظار مان حضرت ولی عصر ارواحنا فداء ابلاغ بفرما، در فرج نورانی او تعجیل بفرما.

بسم‌الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

 قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یلِدْ وَلَمْ یولَدْ وَلَمْ یکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَد.

 

 

 

 

 

 

 

 

[1] – آل عمران، آیه 102.

[2] – سوره نور،آیه 32.

[3] -سوره توبه،آیه 119.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *